مفتول سایز شده یک ازتولید های شرکت کشش علم وصنعت می باشد

سیم مسوار از قطر 0.7 تا 10 میلی متر تولید می گردد و در بازار به صورت کلاف و شاخه در بازار موجود می باشد . کلاف ها در وزن های 15 ، 30 و 50 کیلو گرم تولید می شوند و شاخه ها

پدر اندازه های 20 ، 100 ، 200 و 300 سانتی متری موجود هستند . پوشش مفتول مسوار ماکزیمم به 1 میکرون می رسد و تلرانس مجاز آن به 0.03 میکرون می رسد با این حساب پوشش مفتول مسوار چیزی بین 0.07 میکرون تا 1 میکرون است . سیم مسوار بر اساس ضخامت مفتول آن کاربردهای متفاوتی دارد . برای مثال ضخامت 0.7 میلی متری برای تولید سوزن منگنه و یا دوخت کارتن مناسب است.

مفتول سایز شده

مفتول فولادی برای مفتول مسوار در گرید های SAE1006، SAE1008، SAE1010 و ST1KP و RST34-2 انتخاب می شود و در آنالیز سیم مسوار عناصر فسفر (P)، منگنز (Mn)، سیلیسیوم (Si)، کربن (C) و گوگرد (S) با درصدهای مختلف وجود دارد که هر واحد تولیدی گرید ، آنالیز و مشخصات مکانیکی سیم مسی را به صورت جدول ارائه داده است.

مفتول سایز شده

فرآیند تولید مفتول سایز شده

مفتول مسوار از 72 تا 90 درصد قلع و مابقی مس تشکیل شده است. در این آلیاژ مس نقش سخت کنندگی را دارد که بسته به کارایی آن می تواند تا 72 درصد این محصول از مس تشکیل شده باشد.

بعد از تولید مفتول در مرحله کشش و رسیدن به قطر مورد نظر باید آن را شستشو داد. در شستشو با آب و سایر روش ها مقداری از آلودگی ها و رسوبات و چربی های سطحی از مفتول پاک می شود. اما مقداری ناخالصی مانند زنگ زدگی های عمیق، کلرید ها، سولفات ها و سولفورها باقی می ماند که اگر در این مرحله پاک نشوند در مرحله گذر از سولفات مس به صورت لکه های سیاه خود را نشان می دهد . مفتول تولید شده با لکه های سیاه در روند آبکاری باعث ایجاد اختلال در صنایع مختلف می شود. پس از ابتدا باید چربی زدائی و زنگ زدائی از سطح مفتول به خوبی انجام گیرد.

در کشور ما چون اکثر مواد اولیه کارخانه ها  از کشورهایی چون چین و اکراین وارد می شود و پس از تخلیه مدت زیادی در فضای باز بنادر و در مجاورت دریا هستند به دلیل رطوبت زیاد دچار زنگ زدگی و ریزش سطح مفتول و از بین رفتن درصدی از سرمایه داخلی  می شوند. به همین دلیل چربی زدائی و زنگ زدائی از مهمترین مرحله روکش کردن مفتول مسوار با کیفیت است. مرحله نهایی نحوه کشش و جمع کردن مفتول می باشد که با توجه به امکانات تولیدکنندگان متفاوت می باشد.

برای تولید محصولی باکیفیت و بدون ایراد باید حدود 1 میکرون از سطح مفتول را با بهترین و مرغوبترین سولفات مس بپوشانیم تا تولید کنندگان بتوانند محصولاتی مانند قفسه ها و کالسکه های فروشگاهی ، آبچکان  و محصولات ریلی با بهترین کیفیت  تولید نمایند.

خرید مفتول مسوار

خرید مفتول مسوار بر اساس کاربرد آن صورت می گیرد و طبعا برای این منظور باید به ضخامت سیم مسی نیز توجه کرد . از این محصول در صنایع مختلفی استفاده می شود که به صورت موردی ذکر شده است.

  1. در ساخت انواع چوب لباسی و آویز ها
  2. صفحه های یخچال های فروشگاهی
  3. قفسه کالسکه های فروشگاهی
  4. صنایع آشپزخانه
  5. آبچکان
  6. ساخت انواع باکس و قفسه
  7. صنایع خودرو سازی و موتور ها
  8. صنایع تولید کیف و چمدان های مسافرتی
  9. تولید انواع پین ها
  10. اسکلت آباژور
  11. محصولات ریلی

البته این محصول به طور عمده توسط صنایع مرتبط با صنعت لوازم

خانگی سفارش داده می شود و مطابق با سفارش امکان تغییر در وزن کلاف ، ضخامت مفتول و موارد دیگر وجود دارد.

قیمت مفتول مسوار

قیمت مفتول مسوار با توجه به قطر آن که از 0.7 میلی متر

تا 9 میلی متر  و نحوه بسته بندی آن که بصورت کلاف ، شاخه و یا قرقره های مسطح باشد ، تعیین می گردد. ضخامت 1.2 میلی متری تا 6 میلی متری پر کاربرد ترین این محصول است .

قبل از خرید جهت استعلام  قیمت مفتول مسوار با شماره تلفن 36464450-021 تماس بگیرید.

و در پایان سیم مسی خوب باید تمیز و براق و عاری از چربی و مواد رون ساز باشد تا زیر کار مناسبی برای آب گرم کاری باشد. همچنین رسانای خوبی باشد. همچنین عدم وجود چربی، جوشکاری این محصول بدون دود خواهد بود .

نوشته قبلی
میلگرد های بلبرینگ خور
نوشته بعدی
میلگرد صنعتی
فهرست