صفر تا صد مراحل انجام کشش میلگرد استیل

شاید تا به حالا عبارت کشش میلگرد استیل را شنیده باشید، اما اطلاعات خاصی درباره آن نداشته باشید. به منظور تولید انواع میلگردهای استیل از میلگردهای صاف صنعتی، نیاز است تا روش کشش را به کار گرفت. برای رسیدن به یک محصول باریک‌تر نیاز است تا تولیدکنندگان مراحل گوناگونی را پشت سر بگذارند. در این مطلب قصد داریم این مراحل را با شما به اشتراک بگذاریم و در انتها اطلاعاتی را درباره انواع میلگرد همچون میلگرد ترانس ارائه بدهیم؛ پس تا انتها دنبال‌کننده ما باشید.

بررسی فرایند کشش میلگرد استیلمیلگرد استیل کشش

فرایند کشش میلگرد استیل چیست؟

قبل از اینکه به مراحل انجام کشش میلگرد استیل بپردازیم، بد نیست یک شناخت کلی نسبت به این روش به دست بیاورید. در این روش یک سری از میلگردهای صاف مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوان با کمک آن‌ها به میلگرد ترانس یا میلگرد کششی دست پیدا کرد. در این روش میلگردها تا حد بسیار زیادی کشیده می‌شوند. این کار برای لاغر و باریک کردن میلگردها انجام می‌شود. همچنین رسیدن به یک سطح صاف و صیقلی از دیگر اهداف موجود است.

محصول نهایی که توسط این روش تولید می‌شود، میلگرد استیل ترانس است. صنایعی که خواهان این میلگردها بوده، بسیار گسترده هستند. در کل می‌توانیم اینطور بگوییم اگر صنایع حساسیت زیادی نسبت به ظاهر و زیبایی کار داشته باشند، استفاده از میلگردهای ترانس استیل را در بین اولویت‌های خود قرار می‌دهند. لازم به ذکر است دستگاهی که بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، با نام دستگاه کشش میلگرد شناخته شده است. البته ماشین‌آلات فراوان دیگری نیز به عنوان مکمل باید تهیه و مورد بهره‌وری قرار بگیرند.

برای انجام کشش میلگرد استیل چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت؟

انجام کشش میلگرد استیل با دنبال کردن مراحل گوناگونی امکان‌پذیر است. هر کدام از این مراحل باید در بهترین کیفیت ممکن انجام شوند تا محصول نهایی بتواند رضایت‌بخش باشد. در زیر می‌توانید این مراحل را مشاهده کنید:

  • در ابتدا نیاز است تا میلگرد استیل شسته شود. برای شستشوی میلگردها از حوضچه‌های آب و اسید بهره برده می‌شود. با این کار آلودگی‌هایی که بر روی سطح کار وجود دارند، از بین می‌روند.
  • تراشیدن سر میلگردها مرحله بعدی است. اندازه‌ای که برای تراشیدن در نظر گرفته می‌شود، بستگی به سایز میلگرد استیل دارد. فرض کنید میلگردی که در اختیار دارید، سایز 16 است و از آن می‌خواهید به میلگرد سایز 12 برسید. برای این کار باید سر هر کدام از میلگردها را به اندازه 2 میلی‌متر برش بزنید. این کار می‌تواند باعث شود میلگرد وارد قالب مربوطه شود و به مرحله کشیدگی برسد.
  • حالا به فرایند اصلی کشش میلگرد استیل می‌رسیم. یعنی میلگرد برش‌خورده در دستگاه‌های اصلی کشش برده می‌شود. با این کار می‌توان میلگردهای استیل را به آن لاغری مورد نظر رساند.
  • ترانس‌هایی که در این مرحله تولید می‌شوند را باید تاب‌گیری و سپس صاف کرد.
  • آخرین مرحله نیز در ارتباط با بسته‌بندی است. بعد از اینکه محصولات مورد نظر تولید شدند، آن‌ها را بسته‌بندی کرده و سپس برای فروش آماده می‌کنند.

کشش علم و صنعت از جمله مجموعه‌هایی به حساب می‌آید که توانسته در زمینه کشش میلگرد استیل سابقه فعالیت زیادی داشته باشد. همچنین اگر به دنبال خرید محصولاتی همچون میلگرد ترانس، شش پر استیل و چهارپهلو استیل هستید، مجموعه کشش علم و صنعت همراه شما است. کافی است با یک تماس نیاز خودتان را با ما در میان بگذارید.

تهیه میلگردهای لازم و آماده‌سازی برای فروشکشش استنلس استیل

در تولید نهایی میلگرد ترانس باید نهایت دقت اعمال شود

یکی از موارد بسیار مهمی که در دنبال کردن مراحل کشش میلگرد استیل وجود دارد، دقت است. همانطور که اشاره کردیم از محصول تولیدشده در صنایعی استفاده می‌شود که به ظاهر و زیبایی توجه زیادی دارند. به عنوان مثال ممکن است در مراحل تولید تنها در دهم یا صدم سایز میلگرد اشتباه رخ داده باشد و از این طریق معاملات خراب شوند. اگر میلگردهای کششی با دقت دهم و صدم تولید شوند، در آن صورت از آن‌ها تحت عناوین میلگردهای دهم‌دار و میلگردهای صدم‌دار نیز یاد می‌شود. قالبی که برای تولید این دسته از میلگردها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دوزه نام دارد. جنس معمول این قالب‌ها از تنگستن است. همچنین در تولید این قالب‌ها نیز دقت حرف اول را می‌زند.

آزمایش کشش میلگرد

برای مشخص کردن استانداردهای محصولات نهایی تولیدشده توسط کشش میلگرد استیل، آزمایش و آزمون‌های مختلفی وجود دارند. برای هر میلگرد الزامات گوناگونی به چشم می‌خورند؛ اما به طور کلی دارای چهار دسته‌بندی متفاوت هستند. این چهار دسته‌بندی شامل گزینه‌های کششی، خمشی، فشرده‌سازی و خستگی می‌شوند. این آزمون‌ها می‌توانند بر اساس استاندارد ISO چیزهای گوناگونی را مشخص کنند. حداقل مقاومت تسلیم و مقادیر طول کشش نمونه‌ای از این موارد هستند که برای هر میلگردی ضروری به حساب می‌آیند. برای اینکه آزمایش کشش استیل را انجام دهید، یک سری از الزامات وجود دارند که باید با دقت بالایی رعایت شوند؛ از جمله:

  • تجهیزات لازم باید به صورت کامل و با بهترین کیفیت تهیه شوند.
  • باید با اصطلاحات و نمادهای مربوطه آشنایی کافی داشت.
  • تهیه نمونه برای پی بردن به کیفیت بسیار ضروری و الزامی است.
  • مراحل مربوطه را زیر نظر متخصصین به انجام رساند.
  • در نهایت محاسبات لازم انجام شوند و آن‌ها را در انتهای نتایج ذکر کنند.

همچنین زمانی که تست و آزمایش‌های مربوط به کشش میلگرد استیل انجام می‌شوند، هر پارامتری اهمیت دارد و نباید از آن‌ها غافل شد. فهرست زیر به خوبی موارد ضروری را به شما نشان می‌دهد:

  • اگر زاویه و ارتفاع آج وجود داشته باشند، توجه به آن‌ها ضرورت دارد.
  • در نظر گرفتن قطر میلگرد ضروری است.
  • سطح مقطع یکی دیگر از پارامترهای حائز اهمیت است.
  • به آجدار یا نبودن میلگرد نیز باید توجه کنید.

دستگاه آزمون کشش میلگرد

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی را درباره کشش میلگرد استیل با شما به اشتراک بگذاریم. کشش میلگرد یکی از روش‌هایی است که با کمک آن می‌توان به یک میلگرد ترانس صاف و صیقلی دست پیدا کرد. مراحل مختلفی وجود دارند که با کمک قالب‌ها و ماشین‌آلات گوناگون طی می‌شوند. کیفیت در پشت سر گذاشتن هر یک از مراحل را نباید از یاد ببرید. همچنین لازم به ذکر است به منظور دریافت تاییدیه نهایی یک سری از آزمایش‌ها و تست‌ها باید انجام شوند که آن‌ها را به شما معرفی کردیم. در کل اگر به دنبال انواع محصولات کششی هستید، مجموعه کشش علم و صنعت همراه شما است. این مجموعه با داشتن بیش از 40 سال سابقه، مرجع مناسبی برای شما خواهد شد.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست